Kajanas vapen och utrustnings museum är en utställning som upprätthålls helt med privata medel, där du kan hitta vapen, uniformer och diverse föremål ända från Finlands arméns början.

Avsikten med museet är att erbjuda alla en intressant upplevelse i världen av vapen och utrustning. Tyngdpunkten på utställningen är andra världskrigets diverse föremål.

I samlingen finns över 2000 föremål och relaterad litteratur har också samlats mer än 3000st.

Det var inte möjligt att ställa fram alla föremål på en gång så det kommer att ställas fram något nytt varje sommar. Temautställningar kommer också att ordnas.

Det går att erbjuda museet föremål att läggas fram. Om Ni har material som Ni är färdiga att ge bort, ta gärna kontakt!

Utställningen ordnas i ära av våra veteraner.